Пам’ятка для написання твору-міркування

1. Поміркуй, яку думку ти будеш доводити. Сформулюй її у вигляді питання.
2. Чітка і лаконічна відповідь буде твердженням твого міркування.
3. Уяви адресата мовлення. Аргументи мають бути цікавими і переконливими.
4. Використовуй для зв’язки частин тексту слова: я переконаний…, я думаю…, на мою думку…, я вважаю…, по-перше…, по-друге…, оскільки, то… тощо.
5. Висновок має бути пов’язаний з головною думкою і узагальнювати докази: отже…, тому…, ось чому…
6. Перевір написане. Зайві речення, які не пов’язані з головною думкою викресли.

 

Міркування

1. Зачин.
Теза (твердження) – думка, що доводиться.
2. Основна частина.
Доведення або спростування – наведення пояснень, доказів, аргументів.
3. Кінцівка.
Висновок.
Слова і словосполучення: я думаю…, на мою думку…, я вважаю…, я переконаний…, по-перше…, по-друге…, отже…, тому…, бо…, ось чому.

 

 

Як написати ЛИСТ


1. Зачин:

- звертання

- фраза про стан переписки.

2. Основна частина листа:

- повідомлення про новини.

3. Кінцівка:

- питання адресату;

- прохання;

- привіти;

- прощання;

- підпис;

- дата і місце написання.

 

Правила ведення дискусії

 

Я вважаю …

На мою думку

З радістю погодився б з вами, однак

Розумію вас, але треба врахувати, що…

Так, але…

Я з вами частково згоден, але

Дозвольте заперечити

Це не має значення

Я поважаю вашу думку, але

Як продовжити життя книжки

Якщо книжка потрапила у воду
Швидше поставте мокру книгу у сухому, теплому приміщенні, що добре провітрюється.
Склеєні аркуші, перш ніж розгорнути їх, обережно перегинайте то в один, то в другий бік. Якщо вони не розклеюються, потримайте над парою. Вологі аркуші перекладіть фільтрувальним або цигарковим папером і наступного дня праскою доведіть їх до повного висихання.

Якщо забруднилась обкладинка
Ледеринову обкладинку книжки можна протерти вологим ватним тампоном, змоченим у розчині прального порошку.
Коленкорову обкладинку протирають чорнильною гумкою.
Паперову обкладинку не слід чіпати. Вона боїться чищення. Краще її обклеїти новою гарною обгорткою.

Якщо забруднилися сторінки
Сліди від пальців чи олівця витирають м'якою гумкою. Чорнильні плями найкраще виводити лимонною кислотою. Якщо плями не зникають, то застосовують щавлеву кислоту, розбавлену одеколоном: одна частина кислоти на чотири одеколону.

Сторінки зім'ялися
Зім'яту сторінку книжки кладуть між чистими аркушами і прогладжують сторінки, інакше вони стануть ламкими.

Сторінки порвалися
Надірвану сторінку підклеюють так:
намазану клеєм смужку цигаркового паперу кладуть під надрив,
загинають по краю книжкової сторінки, наклеюють на сторінку. Пошарпаний край сторінки обклеюють папером схожого кольору.

А чи знаєте ви, як потрібно читати?

Пам'ятка для учня

Як берегти книгу

1. Не можна брати книгу брудними руками. Коли сідаєте читати, погляньте на свої руки, чи чисті вони? Подивіться на стіл - чистий він, сухий?
2. Дехто перед тим, як перегорнути сторінку, обов'язково лизне палець. Робити так не слід, бо від цього псуються сторінки, забруднюються аркуші. Брати в руки книгу неприємно і небезпечно.
Отож, потрібно думати не лише про здоров'я книги, але й про своє власне.
3. Перегортати сторінки можна лише за верхній куточок. Якщо перегортати за нижній, то швидко зітруться цифри, які позначають номери сторінок.
4. Класти в книгу олівець чи ручку теж не треба. Від цього псується обкладинка. Краще користуватися закладкою.
5. Носити книги бажано в папці.
6. Дехто з вас читає книгу під час їди. Оце вже зовсім неприпустимо. Обов'язково залишити пляму, зіпсуєте книгу.
Запам'ятайте, будь - ласка:
1. Сидіти потрібно лише прямо, не горбитися, бо виростите сутулими. Це негарно і погано для здоров'я. Лежачи теж не читайте, бо від цього псується зір.
2. Книга повинна бути добре освітленою. Потрібно, щоб світло падало зверху або з лівої сторони. При слабкому освітленні ваші очі швидко втомлюються. Не забувайте, що їм потрібно давати перепочити.
3. Дуже важливо тримати книгу на відстані не менше 30см від очей. Варто відміряти лінійкою 30см і запам'ятати цю відстань. Якщо ви будете стежити за цим, згодом це стане звичкою.
Дотримуючись цих простих правил, ви значно продовжите життя вашому найкращому другові - книзі, і зовсім не нашкодите своєму здоров'ю.

Правила виконання домашнього завдання

 

Чітко уяви і перевір по записах у зошиті, які необхідно виконати дії і якого потрібно досягти результату.

Згадай зміст матеріалу, викладеного вчителем, поради щодо виконання завдання, знайди в підручнику, які потрібно застосувати, подивись у зошиті зразки роботи, виконаної у класі на уроці.

Уяви, як виконуватимеш завдання.

Якщо це задача чи вправа, то знайди в них спільне з виконаними на уроці, проаналізуй умови, склади план розв’язання, здійсни його.

Якщо задано текст (для вивчення чи заучування), то читай його уважно, намагайся у всьому розібратися, зіставляй з рисунками, схемами, кресленнями, користуйся словником, наводь свої приклади.

Читаючи текст, намагайся спочатку запам’ятати головне. Для цього виділи основні думки, поділи текст на частини і склади план.

Те, що важко запам’ятовується, — дати, визначення, імена, формули, назви — випиши на поля зошита чи в окремий зошит, заучуй, згадуючи їх місце в тексті.

Обов’язково перевір, чи досягнув потрібного результату.

Якщо це була задача або вправа, то перевір результат розв’язання.

Якщо засвоював текст, то закрий книгу, уяви основні думки й частини прочитаного, перекажи їх, перевір результат запам’ятовування.

Коли контроль показав, що завдання виконати не вдалося, то потрібно повторити роботу, вишукуючи недоліки.

Якщо не вдалося розв’язати задачу, знову проаналізуй умови, уточни зв’язок між тим, що дано, і тим, що вимагається, склади план розв’язання і знову виконай його.

Якщо не запам’ятав текст, то читай його ще раз, звертаючи увагу на основні думки, їх зв’язок, їх місце в тексті. Повторюй текст по частинах, а потім повністю.

Як надовго запам’ятати

навчальний матеріал?


  • Виділяй, співвіднось і групуй матеріал – хто добре усвідомлює, той добре запам’ятовує і довго пам’ятає.
  • Якщо отримав завдання у вівторок, а відповідати потрібно в пятницю, не чекай четверга – вивчи одразу, а напередодні тільки повтори.
  • Завчай і повторюй невеличкі шматки ще доти, як матеріал почав забуватися.
  • Коли вчиш, записуй, малюй схеми, діаграми, таблиці - наочність краще запамятовується.
  • Якомога швидше, не чекаючи повного заучування, намагайся відтворити матеріал, закривши книгу.
  • Після математики – вчи читання, після української мови інші предмети: память любить різноманітність.

 

Уява покращує пам’ять

Або як запам’ятати найбільше

  • Усе, що хочеш памятати, - уявляй! (Не уявляю – не памятаю)
  • Май на увазі: усе, що побачив, відчув, почув, - уже запамяталось.
  • Легко пригадується тільки те, що уявив.
  • Не думай словами – думай образами.
  • Не завчай, а уявляй що-небудь цікаве, що допоможе пригадати потрібну інформацію.

Пам’ятка з виконання домашніх завдань

 

Перевір записи у зошитах та чітко уяви, які треба виконати дії і якого треба досягти результату.

Згадай зміст матеріалу, викладеного вчителем, знайди в підручнику

правила , принципи, які потрібно застосувати.

Уяви, як будеш виконувати завдання, знайди в ньому спільне з тим, що виконувалося на уроці, склади мислений план дій.

Виконай заплановані дії та виділи одержаний результат.

Перевір, в чому співпдає, а в чому не співпадає одержаний результат потрібному , оціни його.

Якщо результат дій не задовільняє і завдання з першого разу не вдалося, то не спіши повторювати знову ті ж самі дії, а проаналізуй, чи правильні вони.

Уяви як діятимеш далі,щоб уникнути виявлених недоліків.

Склади новий, скоректований план дій, який дозволяє одержати потрібний результат. Пам’ятай, що для поліпшення результату інколи треба виконувати дії кілька разів.

Як запам’ятати те, що читаєш?

 

1.     Перш за все треба бути максимально спокійним. Інакше тобі важко буде сконцентруватися. Читай уважно!
 
2.     Читай з олівцем в руках і відзначай важливі положення, які б ти хотів запам’ятати.
 
3.     Щоб запам’ятати смисл тексту, який здається надто важким, спробуй такий спосіб: уважно читай кожну фразу і переписуй її на свій манер, у своєму стилі. Якомога простіше, хай навіть і багатослівно. Під час повторного читання власного тексту ти з здивуванням з’ясуєш, що смисл тексту не такий складний.
 
4.     Повторення перед сном або зранку відразу після пробудження є найефективнішим класичним способом запам’ятовування.
 

    5.     Часто повторюй матеріал. Через 24 години після першого заняття ти забуваєш найбільшу частину вивченого тексту. Тому перше повторення вивченого має відбутися не пізніше ніж через 24 години. Але не повторюй і раніше ніж через 5-6 годин після першого вивчення (закон Жорста). Відпрацюй свій власний оптимальний ритм повторень.

Як писати реферат

1. Визначити адресата і мету спілкування.

2. Дібрати відповідну літературу.

3. Опрацювати дібрані джерела з робочими стисли ми помітками, закладками в книжці.

4. Скласти план відповідно до обсягу реферату (його пункти розкриваються приблизно на однаковій кількості сторінок).

5. Оформити яскравий, привабливий вступ.

6. Дати перелік основних висновків, узагальнень та рекомендацій.

7. Оптимальний обсяг реферату - 10-12 друко¬ваних сторінок. Такий реферат потребує для усного викладу перед аудиторією 10-15 хв.

8. Під час усного виступу краще розповідати, а не читати реферат. Для цього скласти розгорнутий план-конспект на 2-4 сторінки.

9. Під час добору мовних засобів для написання реферату необхідно враховувати особливості наукового стилю.

Як писати твір

1. 3 кількох запропонованих тем обирай не найлегшу, а ту, яка тебе цікавить і хвилює. 

2. Добре обдумай тему, визнач, який обсяг матеріалу вона охоплює. 

3. Визнач основну думку майбутнього твору, намагайся зберегти її під час роботи над твором.

4. Склади план, чітко та стисло сформулюй думку кожного пункту. Не забувай, що назва основної частини в складному плані - це теза, яку потрібно довести. 

5. Підбери епіграф, який висловлює основну думку твору. 

6. Напиши вступ, який би доречно розпочинав тему. На початку твору вислови головну думку, потім обґрунтуй ЇЇ, доповни фактами із твору, у разі потреби наведи цитати. 

7. Стеж за послідовністю викладу думок. 

8. Дотримуй ся пропорційності частин твору і стеж за зв'язком між ними. 

9. Висловлюй власне ставлення до всього, про що пишеш, роби власні висновки, узагальнення. 

10. Наприкінці твору зроби загальний висновок, зумовлений змістом роботи. 

11. Правильно і грамотно висловлюй свою думку. 

12. Дотримуйся вимог до зовнішнього оформлення (план пиши перед текстом твору, залишай поля, дотримуйся абзаців).

Як вивчити вірш напам’ять

1. Уважно двічі-тричі прочитай увесь вірш. 

2. Обміркуй зміст твору, умовно розділи його на смислові частини. 

3.У кожній такій частині правильно визнач інтонацію, з якою будеш читати, розстав логічні наголоси, визнач паузи та темп читання. 

4. Навчися читати вголос, дотримуючись цих вимог, спочатку кожну частину, а відтак увесь вірш. 

5.Тепер без допомоги підручника спробуй пригадати вірш, повтори кожну частину по пам'яті. 

6. Візьми книжку. Читаючи напам'ять, пе-ревіряй, чи правильно запам'ятав текст. 

7. Відклади підручник, двічі чи тричі продекламуй увесь вірш. 

8. Запам'ятай: знання тексту вірша треба довести до автоматизму. Це дасть змогу зосередитися на виразності читання. 

9. Перед уроком уявно продекламуй вірш іще раз. 

Якщо ти не задоволений звучанням окремих рядків, то ще є час усунути недоліки.

Як читати книжку

1.Пам'ятай: читання - одне з найважливіших завдань у самоосвіті, ставитись до нього треба серйозно. 

2. Внутрішньо налаштовуйся на читання. Не поспішай, не "ковтай" зміст книжки, а читай уважно, вдумливо, намагайся запам'ятати прочитане. 

3. Зміст треба осмислювати. Не можна допускати механічного фіксування тексту. 

4. Вчися читати швидко, не проговорюючи про себе, охоплюй поглядом цілі фрази, речення.

5. Для свідомого сприймання прочитай передмову, перегортаючи сторінки, обміркуй заголовки. 

6. Коли щось незрозуміло, не поспішай гукати на допомогу інших. Спочатку спробуй самостійно розібратися. Користуйся словниками, довідниками.

7. Роби помітки, виписки, за потреби склади план (тези, конспект). 

8. Найцікавіше запам'ятай. Порівнюй прочитане з уже відомими фактами, знайди йому місце в системі знань. 

9. Прочитавши книжку, обміняйся думками і вра-женнями про неї з друзями, дай оцінку. Згадай основні образи, події, думки. 

10. Порівняй власну думку про книжку з відгуками і рецензіями на неї: один розум добре, а колективний - краще. 

11. Зроби відповідні записи про книжку у читацькому щоденнику.

Пам’ятка читача

1. Перед тим як розпочати читання, вибери книжку, в якій розкривається зміст матеріалу, що ти вивчаєш.

2. Пам'ятай, що читання - одне з найважливіших занять у самоосвіті і ставитися до нього треба серйозно. 

3. Слід урізноманітнювати прийоми і способи читання. 

4. Читаючи, думай, шукай головне, основне, найістотніше. 

5. Не поспішай, вдумайся в логіку і зміст того, що ти читаєш. 

6. Домагайся, щоб кожне речення, кожне слово, термін, фраза були добре зрозумілі.

7. Читай з олівцем у руках, роби потрібні помітки. 

8. Обов'язково конспектуй прочитане. Конспект зберігається надовго, прочитане забувається .

9. Розпочату роботу доводь до кінця. Не залишай книжку недочитаною - головне може бути попереду.

10. Прочитавши, обдумай, чого навчила тебе книга.

11. Прочитане спробуй пов'язати з життям, з практикою, досвідом.  

12. Не забудь пов'язати те, що читаєш (вивчаєш) з раніше вивченим і уявити його в системі знань. 

13. Не поспішай кликати на допомогу інших, коли щось незрозуміло. Намагайся розібратися самостійно. 

14. Де потрібно - змушуй працювати і уяву. 

15. Читай не тільки зліва направо, а й повертайся до прочитаного: повторення - найкращий засіб закріплення прочитаного. 

16. Навчись критично сприймати прочитане.

17. Обов'язково ознайомся з рецензіями і відгуками на книжку: один розум добре, колективний краще.

18. Раніше ніж критикувати книгу, добре розберись у її змісті. 

19. Чужу критику на книжку читай після того, як прочитаєш книжку. 

Чотири завдання, які повинні бути розв'язані під час читання: 

Перше завдання при читанні - це зрозуміти і засвоїти прочитаний матеріал.

Друге завдання - продумати прочитане. 

Третє - зробити з прочитаного потрібні для пам'яті виписки. 

І, нарешті, четверте завдання - це усвідомити, чого нового навчила книжка.

ПАМ'ЯТКА з ведення ЗОШИТА


1. Запис дати і виду роботи розміщуй посередині робочого рядка.
2. Між роботами пропускай 4 клітинки.
3. Починай писати на другій повній клітинці зверху та від поля чи згину зошита.
4. Цифри пиши висотою в одну клітинку (за правилом).
5. Літери пиши каліграфічно. Малі літери пиши в 1-2 класах висотою в одну клітинку, а в 3-4 класах - 2/3 клітинки.
6. Великі літери пиши заввишки в півтори клітинки.
7. Кожну цифру, знак і літеру записуй в окремій клітинці.
8. Математичні вирази пиши в рядку або в стовпчик. Між стовпчиками прикладів, рівнянь пропускай 3 клітинки.
9. Не виходь за межі рядка.
10. Виправлення роби ручкою.
11. Щоб виправити помилку, закресли неправильно написану літеру чи цифру навскіс (справа наліво) і зверху напиши потрібну.
12. Виконуй роботу над помилками.

Пам'ятай !
Після чисел найменування пиши скорочено.
 Без крапки: 2 мм, 3 см, 4 дм, 5 м; 6 г, 7 кг, 9 ц, 4 т; 12 сек, 13 хв, 14 год;
 Крапку став після скороченого найменування грошової одиниці: 25 грн., 30 к.
 Назви предметів біля цифри записуй скорочено, за правила ми скорочень: 40 в, (відер), 10 ябл. (яблук), 6 ящ. ( ящиків)
 У відповіді до задачі назви предметів пиши повністю (крім загальноприйнятих скорочень)
Наприклад : Відповідь: 5 слив. Відповідь: 7 дм
Одиниці швидкості: 6 м /сек
Одиниці площі: 45 см, 34 м .

ПАМ'ЯТКА
1. Пропускаю 2 рядки після класної чи домашньої роботи.
2. Дату пишу словами.
3. Починаю роботу з першого рядка.
4. Пишу так, щоб виділявся абзац.
5. Нове речення починаю писати з великої букви.
6. В кінці речення ставлю крапку.
7. Слідкую за нахилом букв і їхньою висотою (4 мм).
8. Правильно переношу слова.
9. Регулярно виконую роботу над помилками.
10. Закреслюю тільки ручкою: /.
11. Слідкую за інтервалами між словами.
12. Дописую рядок до кінця.
13. Не починаю новий вид роботи на 2-х, 3-х останніх рядках сторінки.
14. Пишу каліграфічно, охайно, грамотно.

Правила поведінки на природі


Пам'ятайте: відпочиваючи в лісі, на луках, біля озера, річки, не завдавайте природі шкоди, не порушуйте рівноваги, взаємозв'язків у ній.

Перш ніж виїхати з групою на відпочинок, необхідно заздалегідь вибрати місце. Наші міста і селища оточені мережею заповідників, заказників, парків, мисливських, риболовних, лісових та інших господарств, куди в'їзд суворо регламентований. Отже, перш ніж виїхати, треба мати дозвіл на відвідання цих місць. Перепустку, путівку, картку можна одержати в установленому порядку в Будинку мисливця і рибалки, лісництві.

Слід продумати й проїзд. На деяких річках і озерах моторним човном користуватися заборонено. У лісі, на луках не скрізь можна їздити автомобілем і мотоциклом. Особливо це стосується місць гніздування корисних птахів. У період спокою (травень — червень) краще мандрувати асфальтовими шляхами, ґрунтовими дорогами, протоптаними стежками.

Намет і вогнище — неодмінна особливість колективного відпочинку в лісі, біля річки. Щоб не ламати гілки дерев, необхідно придбати металеві кілочки і триніг для казана. Розбиваються намет лише з дозволу лісника чи єгеря, які підкажуть найзручніші місця. Самі ви повинні дбати про те, щоб не завдати шкоди природі, не потривожити диких тварин і птахів.

Бувають випадки, коли туристи й відпочиваючі знаходять у лісі пташеня, що випало з гнізда, щойно народжених зайчат, козуленят, підбирають їх і потім намагаються утримувати вдома. Та ще й пишаються (іноді пишуть у газеті): ми, мовляв, зробили для природи добре діло, врятували дику тварину. А насправді від такого діла — тільки збиток природі. Зустрівши в лісі заблукале, кволе чи хворе звіреня або пташеня, не підбирайте його, бо можна занести в селище чи місто заразну хворобу, а повідомте про це місцевого єгеря, лісника, працівника ветеринарної служби.

Не дозволяється брати в руки пташині яйця, пташенят, звірят: людський запах відлякує дорослих диких тварин, позбавляє малят материнства, вони стають легкою здобиччю хижаків і браконьєрів. Побачивши в лісі чи на луках птаха, зайця, лося, косулю чи іншого звіра, ви добре зробите, якщо дозволите їм жити своїм природним життям.

Не рекомендується розбивати намет на стрімких схилах берегів озер і річок, тому що берег може обвалитися. Любитель вогнища повинен пам'ятати, що влітку і ранньої весни особливо небезпечні лісові й польові пожежі. Розводити вогнища можна лише там, де дозволять єгер, лісник. Користуйтеся вогнищами типу «колодязь», «намет», «зірочка» і обов'язково обкопуйте їх канавкою. Найкращі дрова — соснові, ялинкові: вони горять, рівно, повільно, дають якнайменше іскор. Рубати дерева і ламати гілки заборонено, можна користуватися тільки сушняком. Розвівши вогнище, подивіться, куди летять іскри, знешкодьте їх, а оточуючий ґрунт (на 8-10 м) полийте водою.

Забираючись додому, погасіть тліючі головешки, закопайте сміття (целофан, скляний посуд заберіть із собою, адже він не розкладається в ґрунті). Хай на місці вашого відпочинку буде чисто — завтра сюди прийдуть інші.

Під час відпочинку в лісі для багатьох улюблене заняття — збирання грибів. Зрізуйте їх обережно, щоб не пошкодити грибницю, не руйнуйте мохового килима.

Любителі посидіти на березі річки чи озера з вудкою або спінінгом мають добре засвоїти правила риболовлі. Дозволяється вона лише по закінченні нересту риби, приблизно з червня. Норма вилову — не більше 5 кг. Ловити рибу можна тільки у відведених водоймах. З правилами можна ознайомитися у міських, обласних та районних газетах (їх виклад друкується напередодні відкриття сезону), в Будинках природи, Будинках мисливця і рибалки, первинних організаціях Українського товариства охорони природи, Українського товариства мисливців та рибалок.

Любитель риболовлі повинен пам'ятати, що взимку, особливо під час великих морозів, коли водойми покриваються суцільною кригою, риба може загинути від задухи. Щоб запобігти цьому, слід пробивати ополонки. Навесні дбайливі рибалки намагаються створити у водоймах нормальні умови для нересту риби. Зокрема, встановлюють штучні нерестилища. Виготовляти їх легко, особливо якщо звернутися за порадою до спеціаліста — працівника інспекції Укррибводу.

Після того, як закінчується повінь, багато водойм, відмежованих від основного русла річки, озера, пересихають, і в них може загинути молодь риби. Рятувати мальків — нехитра, але дуже корисна справа. Можна прокопати рівчаки до основного русла, перенести мальків відрами, чи в іншому металевому посуді.

 

Як працювати над художнім твором?

 
Пам'ятка 
 

   1.   Читання твору.  

   2.   Розкриття теми : про що твір.

   3.   Поведінка, дії головних героїв.

   4.   Особливості мови персонажів.

   5.   Ставлення автора до зображуваного.

   6.   Оцінка твору:

         - Що нового дізнались?

         - Від чого захоплювались?

         - До чого закликає автор?

         - Які почуття виникли ?

       - Що засуджується?

       - Чого навчає твір?

Як скласти план оповідання?

 

Пам’ятка

 

  1. Прочитайте оповідання.
  2. Розділіть його на смислові частини.
  3. Знайдіть головне в кожній частині.
  4. Придумайте заголовок до кожної частини.
  5. З придуманих заголовків запишіть план

оповідання.

6.        Запишіть оповідання за планом.

Як розв’язувати задачу?

 

Пам’ятка

 

  1. Уважно прочитай задачу.
  2. Подумай, про що йдеться в задачі.
  3. Відшукай незрозумілі слова.
  4. Подумай, що означає кожне число.
  5. Виділи в задачі умову, запитання.
  6. Про що запитується в задачі?
  7. Чи можна відповісти на запитання задачі?

Якщо ні, то чому?

  1. Про що відомо, а про що невідомо?
  2. Згадай необхідні правила: якщо треба знайти скільки всього (+), збільшити на...(+), зменшити на...(-), збільшити в...разів ( ), зменшити в ...разів (:).
  1. Ця задача проста чи складена?
  2. Для полегшення розвязання зроби короткий запис умови задачі.
  3. Склади план розвязування.
  4. Запиши розвязання і відповідь.

14.   Зроби перевірку розвязання задачі.

Правила запам’ятовування

1. Завчай з бажанням знати і пам'ятати.

2. Передбачай мету запам'ятати надовго.
 3. Користуйся смисловими опорами, смисловими співвідношеннями і смисловими групуваннями - хто добре осмислює, добре запам'ятовує і довго пам'ятає.

4. Починай повторювати до того, як матеріал почав забуватися.

5. Завчай і повторюй невеличкими дозами.

3. Краще вчити по одній годині сім днів, ніж сім годин підряд в один день.

7. Після математики вчи читання, після української мови - англійську: пам'ять любить різноманітність.

8. Коли вчиш, записуй, малюй схеми, кресли графіки, малюй карикатури, порівнюй з тим, що знав раніше - дій!

9. Якомога швидше, не чекаючи певного вивчення, намагайся відтворити матеріал, закривши книгу. Пам'ятай слова Л. М. Толстого: «Ніколи не шукай у книзі, якщо що-небудь забув, а намагайся сам пригадати».

10. Зрідка використовуй штучні прийоми, які полегшують запам'ятовування. Хвали себе за незначні успіхи.

11. Не повторюй більше 4-5 разів підряд, краще зроби це через 2-3 години.

12. Запам'ятати все неможливо. Наша пам'ять зберігає лише невелику частину відомостей (близько 14-15 %). Хто прагне запам'ятати все, не запам'ятає до пуття нічого. 

13. Якщо хочеш якнайбільше запам'ятати - навчись інтенсивно мислити, хто вміє думати, той більш знає, тому, що пам'ять вимагає не простого зазубрювання, а й усвідомленого активного мислення.

14. Ставлення до себе подібне до розфарбування. Не розфарбовуй себе в чорні й тьмяні тони.

Вказівки по веденню щоденника

 

1. Щоденник є ШКІЛЬНИМ документом учня.

2. Учень (починаючи з 2 класу) акуратно заповнює лицьову сторону обкладинки, вписує назви предметів, прізвища, імена і по батькові викладачів, розклад уроків, факультативних занять, позакласних і позашкільних заходів.

3. Учень щодня записує домашні завдання в графи того дня, на який вони задані, в період шкільних канікул - план позакласних і позашкільних заходів.

4. Учень пред'являє щоденник на першу вимогу вчителів і класного керівника.

5. Вчитель, оцінює учня виставляє оцінку в класний журнал і одночасно вписує її в щоденник і завіряє своїм підписом.

6. Класний керівник стежить за наявністю в щоденнику всіх оцінок, отриманих учнем протягом тижня. В кінці щоденника виставляються підсумкові відомості про успішність і пропуски учня.

7. Батьки щонеділі переглядають і підписують щоденник.

8. Адміністрація школи здійснює систематичний контроль за веденням щоденника.

"Правила поведінки на уроках"

 
1. Учні зобов'язані приходити до школи за 10-15 хвилин до початку занять.
 
2. Заборонено перебувати в класах у верхньому одязі.
 
3. Одяг учнів має бути чистим і охайним та відповідати вимогам, викладеним у Статуті школи.
 
4. Учні входять до класу за дзвоником. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.
 
5. Під час уроку не можна створювати галас, без дозволу підводитись, відвертати увагу інших учнів від уроку.
 
6. Заборонено виходити з класу без дозволу вчителя.
 
7. Урок закінчується тоді, коли вчитель оголосив про це. Тільки після цього учні можуть йти на перерву.
 
8. Учні повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будь-яких заперечень.
 
9. Учень повинен дбайливо ставитися до своїх підручників та зошитів.
 
10. Учні зобов'язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.
 

11. Забороняється користуватися мобільним телефонами під час проведення уроків.

"Правила поведінки під час перерви"

 
1. Під час перерви учень зобов’язаний прибрати своє робоче місце й підготуватися до наступного уроку.
 
2. Під час перерви забороняється:
– бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях;
– штовхатися або грати у м’яча у приміщеннях, не пристосованих для цього;
– сваритися між собою та зі сторонніми людьми, з’ясовувати стосунки за погані слова, битися.
 
3. У шкільній їдальні учні повинні виконувати вимоги вчителів, працівників їдальні та чергових і дотримуватися черги.
 
4. Заборонено перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі.
 

5. Заборонено виносити їжу і напої за межі їдальні.

Повчання Володимира Мономаха дітям

 
Стався до інших так, як хочеш, щоб ставилися до тебе.

Зміцнюй тіло і душу, просвітлюй розум.

Працюй так, щоб після тебе нічого не переробляли.

Будь завтра кращим, ніж ти є сьогодні.

Не давай сильним принижувати  слабких.

Не залишай хворих, не забувай про бідних.

Не май гордині ані в розумі, ані в серці.

Пізнавши все добре, пам’ятай,  а чого не знаєш – тому навчайся.

Живи для Батьківщини та люби людство. 
 

Великий Князь Київської Русі

Володимир (Василій) Мономах (1053-1125)
 

http://shkoladobra-edu.org.ua/

Рекомендації до зовнішнього вигляду учню

 

1.    У школу учні повинні приходити в охайному одязі, призначеного для занять.

 

2.    Одяг повинен відповідати віку, виражати повагу хазяїна до самого себе й суспільству.

 

3.    Рекомендується не застосовувати зайву косметику й не носити багато прикрас на заняттях

 

4.    Спортивний одяг призначений для уроків фізичної культури, на інших уроках вона недоречна.

 

5.    Перебування в школі у верхньому одязі, без особливих на те причин, не дозволяється.

 

6.   На уроках технології хлопчики повинні мати робочий халат, дівчата - фартух і головні убори.

 

7.  На урочисті загальношкільні заходи учні приходять у відповідній формі: дівчинки в темних спідницях або штанях і світлих блузках, хлопчики - у темних костюмах і світлих сорочках. Бажана наявність краватки для останніх.

 

8.     На святкові вечори, концерти учні вибирають одяг за своїм розсудом.

Моральний кодекс класу


7 правил поводження в класі 

  1. Кожний у класі має почувати себе у безпеці, тому ніхто не повинен битися або кривдити кого – небудь.
  2. Ніхто не повинен почувати себе приниженим або ображеним.
  3. Усі повинні поважати право на власність і без дозволу не брати чужі речі, відбирати, ламати, ховати, псувати або викидати їх.
  4. Ніхто не повинен боятися висловлювати свою думку з будь – якого питання і бути осміяним.
  5. З повагою ставитись до старших. Поважати їхню думку, вміти їх вислухати і зрозуміти.
  6. Бути особистістю, яка відповідає за свої слова і вчинки. Не обманювати, завжди говорити правду.

7.     Не говорити позаочі про людину.

Робота над помилками

 

1. Пропуск букв, замiна одних букв iншими.

Випиши слово правильно, подiли на склади, пiдкресли голосні.

2. Перенос слiв.

Випиши слово правильно, поділи на склади, подiли на склади для переносу, вкажи всi можливi способи переносу цього слова.

3. Правопис слiв з йо, ьо.

Випиши слово правильно, добери два слова з таким буквосполученням, запиши їх.

4. Праволис слiв з буквосполученням дж, дз.

Випиши слово правильно, добери два слова з таким буквосполученням, запиши їх.

5. Правопис слiв з подовженими приголосними.

Випиши слово правильно, добери два слова з такими подовженими приголосними, запиши їх.

6. Правопис слiв з ненаголошеними е, и.

Випиши слово правильно, постав наголос, зміни слово так, щоб ненаголошений голосний став наголошеним, запиши це слово, постав наголос.

7. Правопис слiв з ненаголошеними голосними е, и, що не перевiряються наголосом.

Подивись у словник, запиши слово правильно, склади речення з цим словом.

8. Правопис слiв з парними дзвiнкими та глухими приголосними.

Випиши слово правильно, пiдкресли сумнiвний приголосний, зміни слово так, щоб пiсля приголосного звука стояв голосний, запиши це слово, добери два слова на те саме правило.

9. Правопис слiв з апострофом пiсля приголосного в корені слова.

Випиши слово правильно, добери два слова, у яких апостроф ставиться пiсля приголосного в коренi слова, запиши цi слова.

10. Правопис слiв з апострофом пiсля префiксiв.

Випиши слово правильно, видiли префiкс та корiнь, пiдкресли приголосний в префiксi, добери два слова з тим самим префiксом, запиши цi слова.

11. Правопис префiксiв роз-, без-, через-.

Запиши слово правильно, видiли префiкс, добери два слова з тим самим префiксом, запиши слова.

12. Правопис префiксiв з-, с- (перед к, п, т, ф, х пишеться префiкс с).

Випиши слово правильно, видiли префiкс, пiдкресли перший приголосний в коренi, добери два слова з тим самим префiксом, запиши слова.

13. Правопис префiксiв пре-, при-.

Випиши слово правильно, виділи префiкс, подумай, що вiн означає, добери два слова з тим самим префiксом, запиши слова.

14. Правопис слiв з прийменниками.

Випиши слово з прийменником, між словом i прийменником встав iнше слово або питання, запиши.

15. Будова слова.

Випиши слово правильно, видiли закiнчення (змiнну частину), видiли корiнь, добери спорiдненi слова, видiли префiкс, видiли суфiкс.

16. Правопис вiдмiнкових закiнчень iменника.

Випиши слово правильно, постав до нього питання, видiли закiнчення, визнач вiдмiну, вiдмiнок, запиши два iменника в тiй самiй вiдмiнковiй формi.

17. Правопис вiдмінкових закiнчень прикметникiв.

Випиши слово правильно, постав до нього питання, видiли закiнчення, визнач вiдмiнок, запиши два прикметника в тiй самiй вiдмiнковiй формi.

18. Правопис прикметникових суфiксiв -ськ-, -зьк-, -цьк-.

Випиши слово правильно, виділи суфiкс, добери два слова з тим самим суфiксом, запиши слова.

19. Правопис особових закiнчень дiєслiв.

Випиши слово правильно, видiли закiнчення, визнач дiєвiдмiну, особу, добери два слова з тим самим закiнченням, запиши слова.

20. Правопис не з дiєсловом.

Випиши дiєслово з не, добери ще два дiєслова з не, запиши цi дiєслова.

21. Правопис особових займенникiв.

Випиши займенник, визнач особу, вiдмiнок, число, склади з цим займенником речення.

22. Кома при однорiдних членах речення.

Запиши речення правильно, пiдкресли однорiднi члени речення, поясни, де треба поставити коми, склади речення з однорiдними членами.

23. Кома при звертаннях.

Запиши речення правильно, пiдкресли звертання, поясни, де треба поставити коми, склади речення iз звертанням.

Права та обов’язки учнів

 

Учні мають право:

 

- на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;

 

- на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною та лікувально-оздоровчою базою навчального закладу;

 

- на доступ до інформації з усіх галузей знань;

 

- брати участь у різних видах науково-практичної діяльності: конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

 

- брати участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;

 

- брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів (вихованців);

 

- брати участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;

 

- на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;

 

- на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці;

 

- на відпочинок під час перерв, в неділю, святкові та канікулярні дні.

 

Учні зобов’язані:

 

- оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;

 

- дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;

 

- бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;

 

- дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;

 

- брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;

 

- дотримуватися правил особистої гігієни;

 

- піклуватися про своє здоров’я і безпеку свого життя і однокласників;

 

- дотримуватись чистоти і порядку в приміщенні та на території закладу;

 

- діяти на благо навчального закладу, піклуватися про честь і авторитет установи;

 

- дотримуватись правил співдружності (поважати погляди та переконання інших людей, поважати жінок, дівчат, працівників навчального закладу, піклуватись про батьків, допомагати їм у веденні домашнього господарства);

 

- дотримуватися ділового стилю одягу;

 

- займатись самообслуговуванням, брати участь у суспільно-корисній праці з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей, нормативів та вимог гігієни.

 

Учням забороняється:

 

- допускати прояви грубості, вульгарності;

 

- палити у приміщеннях і на території навчального закладу;

 

- використовувати петарди;

 

- вживати алкогольні вироби, наркотичні та токсичні речовини;

 

- псувати державне, громадське та особисте майно.

 

Заохочення і покарання учнів:

 

Учні, які відзначилися у навчанні, праці заохочуються подякою з занесенням до особової справи, Похвальним листом „За відмінні успіхи у навчанні”, Похвальною грамотою „За особливі успіхи у вивченні окремих предметів”, цінними подарунками, туристичними путівками тощо.

 

По закінченні школи учні, які мають високий рівень навчальних досягнень, нагороджуються Похвальними грамотами, золотими і срібними медалями.

 

За рішенням виконкому для учнів, які мають високий рівень навчальних досягнень, та переможців олімпіад встановлюються учнівські стипендії.

 

У випадку порушення норм і правил поведінки, псування шкільного майна, навчального обладнання, не виконання внутрішнього розпорядку школи до учнів можуть застосовуватися такі міри дисциплінарного покарання:

 

- зауваження вчителя;

 

- зауваження чи догана директора школи;

 

- догана директора школи у присутності всіх учнів;

 

- направлення подання щодо порушника до підрозділу кримінальної міліції у справах неповнолітніх для вирішення питання про притягнення батьків (осіб, що їх замінюють) до адміністративної відповідальності та взяття на профілактичний облік у встановленому Законодавством порядку;

 

- клопотання про позбавлення учня статусу школяра, виключення зі школи.

 

Рішення про позбавлення статусу школяра приймається на загальних зборах колективу з урахуванням думки органів учнівського самоврядування, громадської думки та погодження із відділом у справах сім’ї та молоді.

 

Учні, які порушили адміністративне право або вчинили злочин, за поданням правових органів ставляться на облік, як правопорушники, а в разі притягнення до кримінальної відповідальності – виключаються зі школи.

 

За нанесення умисних матеріальних збитків майну чи обладнанню учнями матеріальну відповідальність несуть батьки або особи, які їх замінюють.

Поради з самовиховання

 

1. Коли берешся за будь-яку справу, подумай: який результат повинен отримати.
2. Записуй згідно з важливістю свої термінові справи, які маєш виконати протягом тижня, дня.

Берись за справу сміливо і не відступай, поки її не виконаєш.

Якщо в кінці тижня або цього дня залишаються не виконаними один чи два запланованих тобою пункти, перепиши їх у план на наступний тиждень(наступний день).
3. Візьми собі за правило обов’язково аналізувати: чому саме ти не виконав той чи інший пункт.

Намагайся сам усувати причини невиконання.

Спочатку це вважатиметься важким, але з часом ти зрозумієш, що головне – це правильно оцінювати свої сили і не гаяти марно часу.
4. Ніколи не практикуй перенесення виконання справи на наступний день. Приступай до виконання запланованого одразу ж без зволікань.

5. Не роби жодних попускань, навчися своїм примхам відповідати коротко, але твердо – “ні”.
6. Навчися сам собі наказувати, будь до себе непохитним, але став перед собою завдання реальні, ні в якому разі “не зазнавайся”, бо не спрацює внутрішній наказ ”Так треба”, “Я мушу”.
7. Спробуй проаналізувати: на що ти переважно витрачаєш свій вільний час?
8. Твій організм здатний до тривалих навантажень, але, щоб уникнути стомлення, переборюй втому, змінюй види діяльності протягом дня.
9. Приймаючи на себе будь-яке завдання, навчися слухати уважно вказівки дорослих.

Користуйся нотатками, щоб нічого не пропустити повз увагу і зберегти час.

Кодекс честі учня

 

 

- Вчитися не заради оцінки, а для здійснення гуманних, патріотичних цілей і досягнень.

 

- Направляти свою навчальну діяльність на глибоке оволодіння знаннями з основ наук, бути ініціативним, самостійним, найповніше виявляти себе.

 

- Дотримуватися вимог школи, правил внутрішнього розпорядку, гідно вести себе.

 

- Бути ввічливим у спілкуванні з товаришами, учителями, старшими людьми, шанобливо ставитися до батьків.

 

- Турбуватися про молодших.

 

- Виявляти милосердя.

 

- Дбати про пристойний зовнішній вигляд, власну гігієну.

 

- Не допускати куріння, не вживати спиртних напоїв, наркотичних засобів.

7 порад учню

 

Порада перша і найтяжча

Ніколи не намагайтеся отримати все і відразу.

Пам'ятайте, що успіх - це насамперед праця.

Не вірте красивим фільмам, де щоб досягти успіху

досить бути вродливим чи багатим.

 

Порада друга - про любов

Обов’язково зміни своє відношення до людей, які тебе оточують.

Хочеш, щоб тебе любили люди - полюби їх сам.

Подумай, чи подобаються особисто тобі егоїстичні,

нетерпимі до чужих думок люди?

То чому, якщо ти саме такий, повинні любити тебе?

 

Порада третя - особлива

Потрібно на деякий час забути, що ти особливий, не такий як всі.

Запам'ятай, що про це знає лише твоя мама і ти сам.

 

Порада четверта - про найдорожче

Полюби себе насамперед сам.

Це не значить, що ти повинен любуватися собою в дзеркало.

Просто стався з повагою до свого тіла, не отруюй його алкоголем та іншими ядами.

 

Порада п'ята - пріоритетна

Не розпорошуй свої сили відразу у всіх напрямках.

Вибери кілька важливих для тебе справ і наполегливо

вдосконалюйся саме в них. Хоча спробувати себе в нових справах ніколи не завадить. Хтозна, можливо, саме там чекає на тебе успіх, сидить собі і жде, коли ж ти його віднайдеш.

 

Порада шоста - навчайся!

Навчайся все своє життя.

Ніхто не заперечує, що ти і так багато знаєш та умієш.

Добре, що ти знаєш, скільки часу тривала столітня війна (100?!), чудово, якщо ти можеш відрізнити комп'ютерний вірус від вірусу грипу, вітаю, якщо зумієш своїми руками забити звичайний цвях в цегляну стіну.  

 

Порада сьома і остання (за списком, а не за значенням!)

Отже, ти хочеш досягти успіху? То чого ж тоді чекаєш і витрачаєш свій дорогоцінний час на читання цих порад? Давай, не сиди, пора уже щось зробити своїми руками.

Секрети спілкування

 

1.   Називай друга по імені, і він звертатиметься до тебе так само!

2.   Будь уважний до тих, хто тебе оточує, і люди поважатимуть   тебе!

3.   Будь ввічливий, і у тебе буде багато друзів!

4.   Умій уважно слухати іншого, і ти зможеш взнати багато нового!

5.   Умій поставити себе на місце іншого, і ти зможеш зрозуміти його.

Алгоритм роботи над орфограмою

 

1.       Побачити орфограму в слові.

2.       Визначити перевіряється вона чи ні. Якщо так, то до якої граматико- орфографічної теми вона відноситься, пригадати правило.

3.       Перевірити орфограму.

4.       Написати слово і здійснити самоперевірку.

5.     Навести свої приклади слів на цю орфограму.

6.     Скласти речення з цим словом.

Як готувати письмове домашнє завдання

з української мови

 

 

1.       Обов'язково проведи роботу над помилками, які ти зробив при виконанні попереднього письмового завдання. Використовуй пам'ятку роботи над помилками.

2.       Повтори правило, яке ти забув.

3.       Повтори задане правило.

4.       Придумай свої приклади, запиши їх. Перевір, чи правильно ти записав слова, застосовуючи це правило.

5.       Уважно прочитай завдання до вправи.

6.       Подумай, що виконуватимеш спочатку, а що потім.

7.       Уважно прочитай всю вправу. Усно виконай завдання до неї.

8.       Акуратно виконай вправу письмово.

9.       Уважно перевір свою роботу.

Як опрацювати статтю

 

 

1.        Запам'ятай, як називається стаття і хто її автор.

2.        Прочитай статтю. Які слова і вирази тобі незрозумілі? З'ясуй їх значення.

3.        Про кого або про що ця стаття?

4.        Про які явища природи або події розповідається в статті?

5.       Поділи статтю на частини. Виділи головне в кожній частині.   Озаглав частини. Склади план.

6.        Яка головна думка всієї статті? Знайди в тексті уривок або речення, де автор говорить про найголовніше.

7.        Що нового ти взнав з прочитаного?

Як працювати з підручником

 

Робота із заголовком

 

        Уважно прочитай заголовок і сформулюй для себе, про що піде мова в тексті.

        Пригадай все, що ти вже знаєш на цю тему.

        Постав питання, на які, на твою думку, в тексті будуть дані відповіді. Після цього приступай до читання тексту.  

 

Робота з текстом

        Звертай увагу на незрозуміле в тексті.

        Випиши незрозумілі слова.

        Подивись у словничок або звернись з питанням до того, хто тобі допоможе. 

 

Діалог з автором

        Яке питання задає тобі автор твору?

        Як він сам на нього відповідає?  

 

Виділення головного

        Прагни відокремити головне від другорядного.

        По ходу читання складай усний або письмовий план.

        Складай схему, таблицю, підбирай опорні слова.

        Роби виписки. Впродовж роботи прагни уявити собі те, про що читаєш.

        Перекажи текст за планом. Перевір себе.

 

Робота з питаннями в кінці тексту

 

     Прочитай питання.

     Відповідь знайди в тексті, відзнач олівцем.

     Закрий книгу і відповідай на всі питання не вголос, а про себе.

Як готувати домашнє завдання

 

 

        Виконуй домашнє завдання в один і той же час.

        Приготуй все необхідне для завдань: зошити, підручники, олівці, лінійку. Правильно розташуй їх на робочому столі.

        Починай робити уроки з найбільш важкого для тебе предмету.

        Зосередься, не відволікайся. Ти повинен встигнути зробити уроки вчасно.

        Виконуй завдання чітко, акуратно.

        Приготуй завдання по одному предмету. Книгу, зошити і все необхідне по цьому предмету відразу склади в портфель. Зроби перерву на декілька хвилин.

        Виконуй всі завдання, ще раз перевір у щоденнику, чи все ти взяв на завтра, чи по всіх предметах.

Складання плану оповідання

 

 

        Прочитай все оповідання. Визнач його частини. Відзнач початок і кінець олівцем. Як ти виділяв частини?

        Прочитай першу частину, виділи в ній головне, підкресли його олівцем, озаглав цю частину.

        Так само попрацюй і над іншими частинами, озаглав їх. Запиши план. Прочитай. Подумай, чи відображає він головне, чи не упущене основне.

        Перевір, чи не повторюються заголовки і чи допоможуть вони тобі пригадати оповідання.

Як написати реферат

Декілька НЕ:

* Реферат НЕ копіює дослівно книги і статті і НЕ є конспектом.

* Реферат НЕ пишеться по одному джерелу і Не є доповіддю.

* Реферат НЕ може бути оглядом літератури, тобто не розповідає про книги.

* У рефераті зібраний по темі матеріал систематизується і узагальнюється.

Реферат складається з декількох частин:

        титульний аркуш (оформляється за вимогами учбового закладу);

        зміст (вміст) вимагає наявність номерів сторінок на кожен розділ реферату;

        введення;

        основна частина, що складається з глав;

        висновок;

        список використаної літератури.

У введенні пояснюється:

        чому вибрана така тема, чим вона важлива (особисте відношення до теми (проблеми), чим вона актуальна (відношення сучасного суспільства до цієї теми (проблеми), яку культурну або наукову цінність представляє (з точки зору дослідників, учених);

        яка література використана: дослідження, науково-популярна література, учбова, хто автори... (Кліше: “Матеріалом для написання реферату послужили ...”)

        з чого складається реферат (введення, к-ть глав, висновок, додатки. Кліше: “У введенні показана ідея (мета) реферату. Глава 1 присвячена.., у 2 главі ... В висновках сформульовані основні виводи...”)

Основна частина реферату складається з декількох розділів, що поступово розкривають тему. Кожен з розділів розглядає яку-небудь із сторін основної теми. Ствердження позицій підкріплюються доказами, узятими з літератури (цитування, вказівка цифр, фактів, визначення)

Якщо докази запозичені у автора використовуваної літератури, - це оформляється як посилання на джерело і має порядковий номер.

Посилання оформлюються внизу тексту під межею, де вказуються порядковий номер посилання і дані книги або статті. В кінці кожного розділу основної частини обов'язково формулюється вивід. (Кліше: “Таким чином… Можна зробити висновок, що... У результаті можна прийти до виводу... ”)

В висновках (дуже коротко) формулюються спільні виводи по основній темі, перспективи розвитку дослідження, власний погляд на вирішення проблеми і на позиції авторів використовуваної літератури, про свою згоду або незгоду з ними.

Список літератури складається в алфавітному порядку в кінці реферату за певними правилами.

Опис книг

Автор(и). Заголовок. - Місце видання: Видавництво, рік видання. – Сторінки

Опис збірок

Заголовок. - Місце видання: Видавництво, рік видання. - Сторінки.

Література: Справ. шк. - М.: Освіта, 1996. - 600с.

Опис статей

Автор(и). Заголовок //Назва журналу (газети). - Рік. - Номер. - Сторінки статті.

Етапи (план) роботи над рефератом

1.       Вибрати тему. Вона має бути знайома і цікава. Бажано, щоб тема містила яку-небудь проблему або протиріччя і мала відношення до сучасного життя.

2.       Визначити, яке саме завдання, проблема існує по цій темі і шлях її вирішення. Для цього потрібно назву теми перетворити на питання.

3.       Знайти книги і статті за вибраною темою. (Для середніх класів - не менше 3-х джерел, для старшокласників не менше 5). Зробити список цієї літератури.

4.      Зробити виписки з книг і статей. (Звернути увагу на незрозумілі слова і вирази, уточнити їх значення в довідковій літературі).

5.       Скласти план основної частини реферату.

6.       Написати чорновий варіант кожної глави.

7.       Показати чернетку педагогові.

8.       Написати реферат.

9.       Скласти повідомлення на 5-7 хвилин, не більш.

Як працювати на уроці в парі

 

Пам’ятка

 

 

  1. Уважно прочитай завдання.
  2. Якщо ти виконуєш завдання з товаришем, який приблизно рівний тобі по силі, намагайтесь розподілити роботу порівну. Допомагайте один одному в разі виникнення труднощів, тактовно виправляйте помилки один одного.
  3. Якщо твій товариш справляється краще за тебе, не стісняйся звернутися до нього по допомогу, попросити щось пояснити. Але не зловживай цим. Не ображайся на товариша, якщо він виправить ту чи іншу помилку.
  4. Якщо ти бачиш, що твій товариш справляється з завданням гірше за тебе, допоможи йому, але намагайся зробити це так, щоб він сам працював на повну потужність. Слідкуй за тим, чи не робить він помилок, якщо робить, тоді тактовно та доброзичливо виправляй їх.

 

Запам’ятай головне правило: у любій колективній справі потрібна злагодженість дій та готовність допомогти своєму товаришу. Ти відповідаєш за нього. Він – за тебе.

 

Наказ дітям

 

  1. Батько й мати дали тобі життя для твого щастя. Не завдавай їм болю, образи, прикрощів, страждань.
  2. Все, що тобі дають батько й мати – це їхня праця, піт, втома. Умій поважати працю батьків.
  3. Найбільше щастя для матері й батька – твоя працьовитість, любов до науки, повага до старших. Якщо люди вважають тебе недоброю людиною – це велике горе для твоїх батьків.
  4. Любити батьків – означає приносити в дім мир і спокій.
  5. Твоя сім’я – це не тільки батько і мати, це й ви, діти. Це твоя поведінка, твої вчинки. Запитуй батька і матері дозволу на те, чого без них робити не можна, або ж безтактно.
  6. Справжня свобода сина й дочки – бути слухняними дітьми.
  7. Три нещастя є в людини: смерть, старість і лихі діти, говорить українська мудрість. Старість – невідворотна, смерть – невмолима, перед цими нещастями ніхто не зачинить двері свого жому. А від лихих дітей дім можна зберегти, як від вогню. І це залежить не тільки від батьків ваших, а й від вас самих.
  8. Бути хорошими дітьми означає – не допустити, щоб старість батька й матері була отруєна твоїми поганими вчинками. Вмій віддячувати батькам.
  9. Близько приймай до серця найважчі душевні муки батька й матері. Їхня хвороба – твоє горе, їхні невдачі, неприємності на роботі – твоя біда.

10. Вмій бути добрим у думках і почуттях. Бережи здоров’я батьків. Пам’ятай, що ранню старість і хвороби твоїм батькам приносить не тільки праця, втома і хвороби, а й сердечні хвилювання, переживання, тривоги, прикрощі.

11. Найбільше вражає батьків дитяча невдячність, байдужість сина чи доньки. Будьте ж чуйними й гідними своїх батьків!

Духовний заповіт Матері Терези

 

Життя – це можливість,

Скористайся ним.

Життя – це краса,

Милуйся нею.

Життя – це мрія,

Здійсни її.

Життя – це виклик,

Прийми його.

Життя – це повинність

Твоя насущна,

Виконай її.

Життя – це гра,

Стань гравцем.

Життя – це багатство,

Не розтрать його.

Життя – це кохання,

Насолоджуйся ним сповна.

Життя – це таємниця,

Пізнай її.

Життя – король лиха,

Побори все.

Життя – це пісня,

Доспівай її до кінця.

Життя – це боротьба,

Стань борцем.

Життя – це прірва невідомого,

Ступи в неї, не боячись.

Життя – фортуна,

Шукай цю мить.

Життя таке чудове,

Не згуби його.

 

Це твоє життя,

Борись за нього.

НОВИНИ/NEWS

«Тепло дитячих сердець»  Благодійний ярмарок у МНВК 19.03.2015

Обережно! Діти на дорозі!

Підведено підсумки місячника.

Екскурсія до будівельного ліцею

10.04.2014

Чемпіонат школи з шахів
Чемпіонат школи - СТ_2.doc
Microsoft Word документ 1.1 MB
Ускладнення епідеміологічного стану в Києві
Епід. стан 04.14.doc..doc
Microsoft Word документ 25.0 KB

Шановні батьки,

просимо Вас провести з дітьми розмову

про небезпечні наслідки використання

піротехнічних засобів без Вашого нагляду.

Вітаємо Науменка Владислава, учня 7-А класу

який 27.02.2014р.виборов ІІ місце у районному

конкурсі екскурсоводів!

Підсумки тижня англійської мови

 

http://svyat.kievcity.gov.ua/news/4340.html

Тиждень англійської мови

стартував 17.02.2014р.

Лунтик і жива вода.Відкритий урок у 5-А.

Проводить Голобородько Катерина Василівна.

14.02.2014р.

Вітаємо Скляренко Тетяну та Чередниченка Дмитра

які вибороли ІІ командне місце у районних
 стрілецьких змаганнях на кубок В.Зайцева

та Л.Павлюченко

Вітаємо Коваленкко Олександру, ученицю 11-А класу

зі здобуттям І місця в районному конкурсі

читців поезії Т.Шевченка

10 грудня - Всесвітній день

прав людини

02.12.2013р.

розпочато  заходи

з профілактики грипу

Вітаємо команду КВК

з ІІІ місцем в районному конкурсі

"Сміх та й годі".

22.11.2013 р. учні школи вшанували  жертв голодомору 1932-1933 р., поклавши квіти до пам'ятного хреста на місці поховань та запалили лампадки скорботи.

Вітаємо Іванову Ангеліну, ученицю 10-А класу, яка виборола ІІІ місце в районному етапі олімпіади з педагогіки та психології. Підготував шкільний психолог Постоловський Валерій Вікторович.

 

24 турнір дзю-до

присвячений Володимиру Драченку

Конференція 5-класників "Підприємства харчової

промисловості м.Києва"

Олімпійський урок 09.09.2013 року проводить багаторазовий чемпіон світу з фехтування на рапірах Юрій Іванович ЧИЖ

Конференція батьків майбутшіх

першокласників відбудеться

27 серпня 2013 року о 18.00

День цивільного захисту 12 квітня 2013р.